fireandice wrote:Pa da, ok, ali ja mislim da se i nisam baš uhvatila ideje da baš treba da vam bude takav promotivni spot i bar par puta naznačila poziciju posmatranja i da je meni razumljiv takav vaš pogled i stav.
Govorimo iz razlicitih kuteva fire....
Polazisna tocka s koje ja razmisljam je sljedeca:
ST-pride 2011 - 150 ljudi i kamenje u glavu - posljedica: svekolika javnost je stala u OSUDU nasilja i zahvaljujuci tome ZG pride (tjedan dana kasnije 4000 ucesnika sa 5-6 politicara (ne iz vlasti), duznosnicima vladinih ureda za ravnopravnost, manjine, pravobraniteljica za RS i sl, puno javnih radnika - sveopca podrska)
ST Pride 2012 - ogroman otpor desnih snaga ukljucujuci i vlast grada Splita, velika polarizacija drustva u kojoj su se ocitovale jake snage podrske LGBT populaciji iz same drzavne vlasti, medija, javnih osoba - 800-900 ucesnika (5 ministara, mnogi poznati - novinari, profesori, glazbenici, politicari, mnogi hetero Splicani - najava zakona o registriranom partnerstvu + 300 ucesnika marsa podrske u Rijeci, pozitivno ozracje u medijima i potpuna drzavna kontrola ekstremista i homofoba - pride bez ijednog izgreda.
U takvim okolnostima se toj i takvoj drustvenoj podrsci ne smije zabadati prst u oko ljudima koji te podrzavaju - jer ce se oni naprosto okrenuti i otici, a samim tim homofobi i nasilnici ce podici glavu i napasti jos zesce.
To je situacija koju vi u BG nemate.
Ovaj spot treba promatrati iz pozicije njegove funkcionalne uloge - tj okolnosti u kojima je objavljen:
Medijski uradak (kampanja / spot / PR) za najavu Pride-a treba ispunjavati odredjene uvjete:
Postaviti cilj i osmisliti nacin da se taj cilj postigne.
Predvidjeti sve reakcije i sve parametre utjecaja na aktivnost (u ovom slucaju pride).
Predvidjeti negativne posljedice i nastojati ih izbjeci.
Cilj svakog Pridea bi trebao biti sto veci broj ucesnika jer to znaci vece senzibiliziranje drustva.
Pride koji sacinjava nekoliko tisuca ljudi na koji dolazi daleko veci broj
heteroseksualaca nego predstavnika LGBTIQ osoba nije najsretnije mjesto za dekonstrukciju heteronormativnosti jer time zadires u dekonstrukciju NJIHOVIH zivota.
To nije nesto zbog cega oni dolaze na Pride.
A bez nijh nema mogucnosti da ostvarimo svoja prava.
Glupo je udarati djonom ljude koji te podrzavaju i koji se bore za tvoja prava.
Ovaj spot njie prezentiran u programu Queer Zagreb festivala gdje je slobodna interpretacija stvar impresije, gdje autor moze misliti jedno a svaki gledatelj drugo.
Prezentiran je kao najava za Pride, sljedeći nakon proslogodisnjeg od 4000 ljudi, a Pride je prvenstveno POLITICKI skup i na njemu je nuzna jasna i precizna politicka poruka koja ne smije ostaviti prostora za razne i razlicite interpretacije.
Negativna reakcija u medijima i javnosti koja je uslijedila nakon spota, te njegovo povlačenje jasno pokazuje da je spot potpuni promašaj u okviru konteksta u kojem je objavljen.
I to je jedino relevantno za pricu.